Foursquare je průvodcem i hrou celého světa
Vysvětlit podstatu sociálních sítí a služeb není jednoduché. Mnohé se opakují, některé jen napodobují úspěšnější konkurenci a některé přidávají něco nového. O tom, jak přesně Foursqaure funguje se můžete dočíst třeba zde od Marka Lutonského.
Představte si, že všechna místa, která denně navštěvujete, ať už jsou to tramvajové zastávky, restaurace, nákupní centra, pošty, autoservisy, jídelny, prodejny, půjčovny DVD, kina, banky, náměstí i benzínky jsou zaznačeny na mapě. Při každé návštěvě se k danému místu můžete přihlásit, tedy provést tzv. check-in. Za každou návštěvu si tak můžete přičíst body. A pokud se vám místo líbilo, můžete jej okomentovat. Komentáře mohou být libovolné, pozitivní, negativní i reklamní. Aplikace umí tedy hlídat pohyb váš, ale i vašich přátel, pokud ovšem oni chtějí.
Hra a soutěž, kdo toho navšítíví víc
V čem tkví hravost ve Foursquare? Za každou návštěvu libovolného místa zíkáváte body. Ty neslouží k ničemu jinému, než jen k informacím, jak moc cestujete. Za den můžete mít klidně 20 bodů, pokud cestujete pravidelně po celé republice, stejně tak i při běžné cestě do práce a z práce domů.
Pokud denně cestuji třeba v rámci svého okolí, tak prochám přes: autobusová zastávka Pankrác (+2 body), dále check-in metro Pankrác (+1 bod), check-in Lékárna Pankrác (+1 bod), check-in hypermarket Billa (+4 bod), check-in pošta (+1 bod) Květákova ul., check-in Bankomat ČSOB (+1 bod). Pokud se na určité místo vracíte častěji, získáváte více bodů.
Pokud ovšem denně cestuji 300km, tak projíždím přes: OMV Průhonice (+1 bod), Motorest Jihlavká cestička (+3 body), KB Jihlava (+2 body), trafika Point magazine Brno (+1 bod).
Dva zcela odlišní lidé mohou za den nasbírat plno bodů. Přitom jsou oba ze zcela jiného těsta.
Slevy a další bonusy
Podstata soutěžení nemusí být každému blízká. Najsou se ovšem i místa, která klienty skrze Foursquare lákají. Pokud tedy například jste v nákupním centru, kde obvykle bývá více různých restaurací, třeba vás přesvědčí například fastfood Tradiční český hostinec, protože jako jediný ve Foursquare nabízí při ukázání displeje mobilu jednorázovou slevu 20% na útratu. O této slevě se dozví pouze uživatelé s Foursquare prostřednictvím aplikace.
Poraďte všem, kde je dobře a kam raději nechodit
Pokud se mi v restauraci U sedmi trpaslíků líbilo, je možné provést komentář. Ten se bude všem budoucím návštěvníkům u restaurace objevovat. Komentář může být pochvalny, ale také kritikou. Nebo upozorněním na nějakou zajímavost. Oslovily vás třeba netradiční pánské pisoáry? Tak proč nenapsat do kometáře třeba "Skleněné pisoáry jsou unikátní zajímavostí. Stojí za to je vidět!" U více frekventovaných míst, třeba u stanic metra asi není co komentovat, i když kdo chce, může si postězovat třeba na permanentně plné odpadkové koše. A za každý komentář dostanete bonusové body.
Hra bez vítěze
Foursquare je hrou jen jako. Nasbírané body není možné proměnit za výhry a slouží tedy jen pro poměřování, kdo víc cestuje. Ve skutečnosti je možné soutěžit v získávání odznaků nebo kdo je majorem daného místa.
Aplikace pro Symbian nabízí vše důležité. Pokud tedy nechcete naštěvovat pravidelně stránky foursquare.com, aplikace Foursquare vše hlídá za vás. Prozradí, kdo se kam přihlásil, co kdo okomentoval a jak se mu tam líbilo. Foursquare rozhodně není práskač, který by všm přátelům povídal, kde jste. Jestli se na dané místo přihlásíte určujete jen a jen uživatel sám. Ručně.
Má smysl provádět check-in?
Má i nemá. Foursquare patří rozhodně mezi nejoblíbenější aplikace posledních několika měsíců. Díky Foursquare můžete ušetřit (pokud se objeví někde svítící sleva), můžete navštívit místa, která běžně neznáte (ale třeba Tomáš tam byl za uplynulých 14 dní 6x, takže bude asi tato restaurace dobrá) a můžete mít přehled, kde jsou zrovna teď vaši přátelé.